Bij Mineralissima doen we er alles aan om jouw winkelervaring zo soepel mogelijk te laten verlopen. Van de zorgvuldige verpakking van je producten tot een snelle verzending van je pakje. Wij streven ernaar om je bestelling veilig en op tijd bij je af te laten leveren, al zijn we afhankelijk van de snelheid van de postservice.
Ook begrijpen we dat een bestelling niet altijd aan je verwachting kan voldoen, en daarom hebben we een flexibel retourbeleid.
In de onderstaande secties vind je meer informatie over onze verzendmethodes, verzendtijden, het retourproces en het annuleren van een bestelling. Ons doel is om je een duidelijke en transparante service te bieden, zodat je met vertrouwen kunt winkelen bij Mineralissima.
Nadat we je bestelling hebben ontvangen, wordt deze doorgaans dezelfde werkdag verzonden als de bestelling vóór 15:00 uur wordt geplaatst.
Als een product niet op voorraad is, is dit in de meeste gevallen aangegeven in de webshop. Blijkt dit onverhoopt niet juist in de webshop te zijn geregistreerd, nemen we na je bestelling per email hierover contact op.
Woon jij in de buurt van Alphen aan den Rijn, of heb je een bezoekje in de buurt in de planning, dan kun je je pakje kosteloos ophalen in onze Make-up studio. Kies in de kassa, bij Verzendmethode, voor 'Ophalen in showroom' en neem contact met ons op om een afhaalafspraak te maken. (Je ontvangt van ons ook een afhaalafspraak-bericht, die mogelijk in je SPAM-box belandt.)
Veel bestellingen versturen wij als brievenbuspakje, uitgezonderd producten die niet door de brievenbus passen of grotere bestellingen. In de kassa, bij Verzendmethode, kun je zien waarmee jouw pakje wordt verzonden en welke kosten daarvoor in rekening worden gebracht.
Hoe kom je in aanmerking voor gratis verzending:
Bestellingen binnen Nederland met minimale orderwaarde van €45,-, worden kosteloos verzonden.
Voor bestellingen naar België en Duitsland is dit vanaf €65,- en naar andere landen €75,-
Is jouw winkelmandje nog niet helemaal gevuld tot dit bedrag, dan loont het de moeite om nog eventjes verder te shoppen.
Onze producten worden verzonden via verschillende postservices, zoals PostNL en DHL. De postservice waar je pakje mee wordt verzonden, staat aangegeven bij het kiezen van je verzendmethode in de kassa.
Helaas merken wij dat PostNL een verwarrende verzendmethode hanteert. Lees hierover meer bij punt 6.
Zodra je bestelling is verzonden, ontvang je een bevestigingsmail (check eventueel je SPAM box). Aan jouw pakje zit een trackingcode gekoppeld, die via de vervoerder aan je wordt toegezonden via email of te vinden is in je Post App.
Heb jij een afleverbericht ontvangen terwijl je pakje nergens te bekennen is? Dan is de kans groot dat de barcode vooraf is gescand en de postbode zijn ronde nog aan het lopen is. Soms loopt je pakje vertraging op met 1 of 2 werkdagen (met een weekend ertussen langer, aangezien er op zondag en maandag geen post wordt bezorgd).
Wacht je langer als 2 dagen na dit bericht, neem dan contact op met onze klantenservice om te kijken wat we voor je kunnen doen.
Ons doel is om jouw pakje zo snel mogelijk bij je te laten bezorgen. Wij merken echter dat postservices steeds vaker kampen met vertragingen. Hierdoor kunnen wij tot onze grote spijt geen levering binnen 1 werkdag meer garanderen. In de meeste gevallen gaat het gelukkig goed, maar soms kan je pakje enkele dagen vertraging oplopen, vooral rond feestdagen en met een weekend ertussen.
Hoewel we intern enorm ons best doen om jouw pakje zo snel mogelijk bij jou op de deurmat te krijgen, is het geen uitzondering als je pakje meerdere werkdagen onderweg is naar de eindbestemming. Ook als de trackingcode zegt dat het is geleverd...
Graag doen we een beroep op je geduld en kunnen helaas pas verdere acties ondernemen een week na verzenddatum. Wij hopen op je begrip.
Vooral tijdens vakanties en feestdagen is er een verhoogd percentage van vertraagde zendingen.
Voor het annuleren of wijzigen van je bestelling stuur je ons zsm een bericht of bel ons op +31 (0)172 748251.
Veelal worden bestellingen dezelfde, of volgende werkdag verzonden (afhankelijk van de besteltijd). Zodra de post is afgegeven aan de postservice kunnen we helaas niets meer veranderen en gaat de procedure in van het retourneren of omruilen van een product, zoals hieronder beschreven.
We willen allereerst zeggen dat we blij zijn dat je kiest voor natuurlijke, veganistische make-up en hopen dat je tevreden bent met de aankoop.
Besluit je echter om het door ons toegezonden product niet te behouden, kun je de make-up om welke reden dan ook, ongeopend, retourneren zonder verplichting van toelichting. Indien je iets wilt retourneren stellen we het op prijs om hier vooraf over te worden geïnformeerd. Gebruik hiervoor ons retourformulier.
Na ontvangst van je bericht, ontvang je van ons een email met de stappen om je product(en) terug te sturen. (Check eventueel je SPAM-box.)
Onderstaand noteren we alvast onze retourvoorwaarden.
Retourprocedure
Stap 1; Ter bevestiging kan een product alleen worden geretourneerd als:
Stap 2; Het terugsturen van je product
Voldoet je product aan bovenstaande puntjes, dan heb je 14 dagen de tijd om de retour te melden en daarna ook nog 14 dagen de tijd om je pakje terug te sturen. Gebruik hierbij de onderstaande adresgegevens:
Mineralissima
Kalkovenweg 50B
2401LK Alphen aan den Rijn
De kosten voor retourzending zijn voor eigen rekening, tenzij het product aan ons gestuurd dient te worden door een fout van onze kant.
Tip: Bewaar het verzendbewijs van je retourzending goed, helaas kunnen zoekgeraakte retouren niet door ons in behandeling worden genomen zonder bewijs van verzending.
Stap 3; Het verwerken van je retourzending
Zodra we een geretourneerd product ontvangen, zullen we product nakijken.
Als het product in goede staat en ongeopend is, geven we een volledige terugbetaling van het aankoopbedrag. Enkel bij het retourneren van een volledige bestelling, worden de verzendkosten ook vergoed. Het bedrag van van de bestelling inclusief verzendkosten (indien alle producten worden geretourneerd) wordt binnen 14 dagen teruggestort op de gebruikte rekening bij betaling.
Wil je een bij ons aangekocht product ruilen? Geen probleem! Volg eenvoudigweg de onderstaande stappen.
Wil je het product ruilen door een fout van onze kant, neem graag contact ons op om hier over af te stemmen.
Stap 1. Stuur je aangekochte product aan ons terug volgens de stappen van onze Retourprocedure.
Stap 2. Bestel het product wat je wenst te ontvangen in onze webshop.